Klarinet

Tui Clark 

T 06-34277843
E Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
W www.klarinetschoolarnhem.nl

TuiD801-1358-bewerktw_webpublicatie_zonder_watermerk.jpg

De Canadese klarinettiste Tui Clark studeerde aan de University of Ottawa en het Royal Northern College of Music in Manchester. Ze volgde zomercursussen aan het Banff Centre for the Arts, Centre d’Arts Orford, Domaine Forget, Musikforum Viktring-Klagenfurt en Klezkanada. Ze volgde een piano-opleiding aan het Royal Conservatory of Music van Toronto. Zij trad op met het National Youth Orchestra of Canada, het Ottawa Symphony Orchestra, het New Zealand Symphony Orchestra, het Wellington Orchestra, het Kugeltov Klezmer Quartet, en was concertmeester van de Royal New Zealand Air Force Band. In Nederland trad zij op met Ensemble Ruspoli, Ensemble Esprit, en het Musings Ensemble. In 2014 heeft ze het solo-klarinet Katatatatonie van Nico Huijbregts opgenomen op zijn cd 'Hoe alles oplost.' Tui heeft piano gestudeerd aan het Royal Conservatory of Toronto en werkte als begeleidster van instrumenten en ballet.

Zij heeft twintig jaar ervaring als docent. Zij past stij en inhoud van haar lessen aan aan de mogelijkheden en interesses van iedere student. Tui heeft zowel prive-les gegeven als in het Britse en Nieuw-Zeelandse systeem waarbij zij vaak de ABRSM examensyllabus volgde. Zij werkte met leerlingen van topniveau aan de Chethams School of Music in Manchester en de New Zealand School of Music Academy. 

Zeer kort geleden heeft zij met succes een tweede Masters afgesloten ditmaal in muziek pedagogie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Naast het verbreden van haar kennis in de theorie van de pedagogie, ensembleleiding, en de Kodaly en Dalcroze methodes, heeft Tui een uigebreide studie gedaan naar het gebruik van improvisatie in de instrumentale les om het creatieve vermogen van haar studenten aan te wakkeren. Nu maken creatieve opdrachten een wezenlijk deel uit van haar lessen om expressiviteit, originaliteit een leerling-leidend leren mogelijk te maken.